top of page
Wings Of The Night Banner (1).jpg

MYTHE WINGS OF THE NIGHT VR

Project mythe was een project waar we als team een bestaande mythe uit een lijst moeste kiezen en op die mythe moesten we dan weer een game bouwen. Wij heb gekozen voor de mythe nachtkrapp en daar een VR thriller escape game van gemaakt.

het doel van dit project was dat we succesvol gebruik maakte van de scrum en agile werk methode. wat overigens ook een examen onderdeel is geweest waar we dan ook als team voor geslaagd zijn.

We hebben gekozen om voor VR tegaan omdat dit op het moment een vrij populaire ontwikkeling is. En dit ook goed voor onze toekomst kan zijn ook hebben we als dev hier voor gekozen omdat we bijde wilde specialiseren in VR.


Ik heb gewerkt aan de volgende mechanics:

Jump scare wanneer je de nachtkrapp in de ogen aankijkt, de nachtkrapp AI, sound handler, player death, puzzle elementen.

Mijn rol in het team was:

Project manager

Team: 2 developers 3 artists

Gemaakt in: Unity C#

Github

GAMEPLAY TRAILER

CODE SNIPPET

Hier check ik of de vogel in een bepaalde kijkhoek staat vanuit de camera rotatie. Als dit het geval is roept hij een functie aan die dan weer controleerd of er geen objecten voor mijn gezichtsveld staan dus dat ik dan ook daadwerkelijk echt naar de vogel kijk. Kijk je in de buurt van de vogel zal je zigt verslechteren waardoor je weet dat je moet weg kijken.

mythe code snippet
mythesnippet2.PNG

Bedankt voor de inzending!

bottom of page