top of page
5989502cv11d.jpg

VR MECHANICS

dit is een zelfstandig project waar ik in een test wereld verschillende vr mechanics heb gebouwd om meer te leren over vr en de steam vr plugin. dit omdat ik graag meer met vr bezig wil zijn en dit ook in de toekomst graag wil blijven doen.

De bedoeling is dat wapens alleen opgepakt kunnen worden met je linker hand en wanneer je het wapen wil gebruiken moet je hem op je rechter hand zetten.

En je kan hem alleen van je rechter hand halen wanneer je hem met links oppakt.

ik ben bezig geweest met playermovemnt en item interactie. player movement is een van de basics van elke game dus leek mij dit essentieel om te leren. Items oppakken is vaak iets wat je in elke vr game tegenkomt dus heb ik hier ook gelijk onderzoek naar gedaan en hier mijn eigen manier op gevonden om toe te passen.

networking is helaas alleen gellukt met player movement en niet met interacties die met de wereld worden gedaan.

Mechanics die in dit project zitten: inspawnen van wapen houders (inventory) oppakken van items en het gebruiken van items. VR multiplayer. en wapens. VR multuplayer met windows cross platform.

Team: solo

Gemaakt in: Unity c#

Github

GAMEPLAY

CODE SNIPPET

wanneer een item in je linker hand zit en je het item los laat kijkt het item of er in zijn overlapsphere colliders zitten met de itemlayer (de item layer is een layer waar alle item holders in staan). als dit het geval is. Dan zal het item een child worden van de item holder en zijn vaste positie aanemen in dat object.

vrmechanicssnippet.PNG

Bedankt voor de inzending!

bottom of page